Požadavky:
– oddělení financí pro jednu naši firmu zpracuje přes 35 000 dodavatelských faktur od 2 000 dodavatelů za rok
– 80 % faktur přichází e-mailovou přílohu s elektronickou vrstvou textu, 20 % faktur je nutno naskenovat z papírových dopisů
– ročně exponenciálně roste počet faktur, proto je nutné navýšit kapacity finančního oddělení
Řešení:
– přesměrovat kopie emailů od jednotlivých dodavatelů robotickému brigádníkovi
– ten bude mít přístup do aplikace SAP a do složky skeneru, kam se ukládají naskenované faktury
– nasadit produktové platformy Kofax RPA a Kofax OCR
– zaškolit klíčového uživatele, který působí v oddělení jako interní konzultant
Výsledky a přínosy:
– 90% automatizace procesu zadávání přijetých dodavatelských faktur
– nezpracované dodavatelské faktury jsou poslány na pověřenou osobu
– pokud má robotický brigádník nezpracované dodavatelské faktury, je zaškolen na následný postup
– navýšení kapacit finančního oddělení
– snížení chybovosti v daném procesu
Typ procesu:
– kooperace robotického brigádníka s uživatelem
Náročnost celkové práce v MD (analýzy, vývoje a testování) :
– MD / man-day = práce, kterou jeden člověk provede za jeden pracovní den
– analýza: 8 MD
– vývoj: 16 MD
– testování v provozu: 6 MD
– celkem: 30 MD
Měsíční úspora lidské práce:
– 140 hodin
Popis procesu:
– robotický brigádník prochází klientův Outlook a složku, kde se skenují faktury, a hledá nově příchozí
– najde-li novou fakturu, extrahuje všechny informace (odesílatel, příjemce, čas přijetí, obsah zprávy) a uloží ji do složky s unikátním ID
– přijatou fakturu přesune do složky „Done“, pokud neuspěje tak do složky „Error“
– otevře fakturu a vytáhne všechny informace potřebné pro další zpracování, pokud neuspěje, přesune fakturu do složky „Error“ a pošle e-mail uživateli o mapování nové struktury faktury
– robotický brigádník se přihlásí pod vlastním přístupem do aplikace SAP a zadá všechny informace o faktuře, pokud neuspěje přesune fakturu do složky „Error“
– po zpracování faktur projde složku „Error“ a přepošle nezpracované faktury a důvod nezpracování kompetentnímu uživateli, aby jej zpracoval a naučil ho, jak má postupovat příště